تحــــــــــــــــلیل

در این وبلاگ سعی می شود تحلیل ها ی منصفانه ای از فضای عمومی جامعه ارائه شود

تحــــــــــــــــلیل

در این وبلاگ سعی می شود تحلیل ها ی منصفانه ای از فضای عمومی جامعه ارائه شود

تحــــــــــــــــلیل

خدمت مخاطبان این وبلاگ عرض ادب و ارادت دارم . سعیم این است در مجال موجود، اصل یادداشت ها و مطالبم را که در رسانه های مکتوب و غیر مکتوب دیگر نوشته ام، بازنشر دهم زیرا در رسانه ها معمولا یا سیاست ها ی آن رسانه یا محدودیت هایش اجازه نمی دهد هر آنچه که مسوولیتش را می پذیری، منتشر کنی اما این فضا به این
دلیل که تمام مسوولیتش را شخص نویسنده وبلاگ می پذیرد همه مسوولیت هم بر عهده اوست و هر جا نیاز باشد شخصا پاسخ خواهد گفت. با تشکر حمیدرضا عظیمی

بایگانی

۳۸ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

نامه یک روزنامه نگار کوچک به حسین شریعتمداری بزرگ

حمیدرضا عظیمی | دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۷:۲۵ ب.ظ

29 خرداد 92 شهروند

به اشتباه با نام محمود عظیمی و به صورت یادداشت منتشر شد در صورتی که نامه بود

  • حمیدرضا عظیمی

بهبود فضای کسب و کار و نگاه دو دولت

حمیدرضا عظیمی | دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۲۶ ب.ظ

28 خرداد 92 شهروند

  • حمیدرضا عظیمی

موازی کار در جهاد و کشاورزی

حمیدرضا عظیمی | دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۰۹ ب.ظ

27 خرداد 92 شهروند

این مطلب با تیتر توازن، رمز موفقیت وزارتخانه های ادغامی منتشر شد

  • حمیدرضا عظیمی

نقدی به تحلیل یک سردار؛

حمیدرضا عظیمی | دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۵:۳۹ ب.ظ

26 خرداد 92 شهروند

  • حمیدرضا عظیمی

حذف مدیران خودمحور پندار

حمیدرضا عظیمی | دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۸ ب.ظ
  • حمیدرضا عظیمی

ملت سنگ تمام گذاشت

حمیدرضا عظیمی | شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۷ ب.ظ

 25خردا 92

  • حمیدرضا عظیمی

رقابت گازی ایران و روسیه

حمیدرضا عظیمی | شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ب.ظ

23 خرداد 92 شهروند

  • حمیدرضا عظیمی

کار بزرگ دولت احمدی نژاد در ساماندهی آبیاری

حمیدرضا عظیمی | شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۲ ب.ظ

22 خرداد 92

در گفت و گو با عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شد

کار بزرگ دولت احمدی نژاد در ساماندهی آبیاری

حمیدرضا عظیمی/ گروه اقتصادی/ بعید است بین کارشناسان اقتصادی، فردی را بیابید که نسبت به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، ایرادی بگیرد. منظور این است زیر سقف آسمان، کارشناسی وجود ندارد که اصل هدفمندی یارانه ها را زیر سوال ببرد. البته ممکن است در نحوه اجرا و کم و کیف آن، حرف و حدیث هایی وجود داشته باشد اما کلیت این موضوع از طرف همه پذیرفتنی است و بسیاری از کارشناسان بر ادامه این طرح، تاکید دارند که راهکارهایی هم برای آن پیشنهاد می کنند. در این میان مجلس ، به عنوان نهادی که از نزدیک با این قانون و کم و کیف آن آشناست، اگر شرط انصاف را رعایت کند و موارد مثبت هدفمندی را ببیند، به طور قطع برای اجرای فاز دوم مفید خواهد بود و پشتوانه محکمی برای آن ایجاد می شود.

  • حمیدرضا عظیمی

کدخدامنشی نیاز اردوگاه اصولگرائی

حمیدرضا عظیمی | شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۰ ب.ظ

22 خرداد 92

کدخدامنشی  نیاز اردوگاه اصولگرائی

حمیدرضا عظیمی/  انصراف نامزدهای ریاست جمهوری تقریبا به مد فضای انتخاباتی تبدیل شده و شاید در زمان باقی مانده تا روز جمعه، انصراف های دیگری هم در میان باشد که البته از قبل هم قابل پیش بینی بود اما نوع کناره گیری برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از گردونه رقابت ها، سوالات زیادی را ایجاد کرده است.

دو روز پیش غلامعلی حداد عادل با انتشار بیانیه ای، به زعم خود به نفع گفتمان انقلاب اسلامی  انصراف داد و محمد رضا عارف هم که از قبل احتمال کناره گیری اش مطرح شده بود، با انتشار بیانیه ای مشابه و با اشاره به پایبندی خود بر اصول اصلاح طلبی، انصراف خود از ادامه رقابت های انتخاباتی را اعلام کرد.

  • حمیدرضا عظیمی

مهر سرای دل محرومان

حمیدرضا عظیمی | شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۴۹ ب.ظ

21 خرداد 92

توضیح: در حوزه رسانه بیشتر اوقات، شما به عنوان یک روزنامه نگار مجبورید به سفارش رسانه مورد نظر خود موضوعاتی را در نوشته هایتان لحاظ کنید که سیاست های کلان رسانه نام داد. در این مطلب نیز این موضوع وجود دارد و نکات آمده در این مطلب بیشتر سیاست روزنامه شهروند بوده تا نظر نگارنده زیرا نگارنده به دلیل سوابقی که در حوزه مسکن دارد، از منتقدان مسکن مهر است البته نه در کلیت بلکه معتقد است طرح خوب مسکن مهر در اجرا (به ویژه مکان‌یابی)دچار ضعف هائی است که باید مورد توجه قرا گیرد 

گزارش «شهروند» از اجرای طرح مسکن مهر در دولت احمدی نژاد

مهر سرای دل محرومان

حمید رضا عظیمی/گروه اقتصادی/ تامین مسکن در هر جامعه ای یکی از نیازهای اساسی به شمار می رود و کمابیش همه آحاد جامعه با مقوله مسکن در ارتباطند. به همین دلیل پس از تامین نیازهای اساسی از سوی دولت ها، سیاست های مربوط به مسکن آن می تواند یکی از جنبه های عدالت اجتماعی را در بر داشته باشد.با این تفاسیر مقوله تامین مسکن در شهرهای بزرگ به یکی از مشکلات اساسی کشور طی سال های اخیر تبدیل شده بود و به دلیل رشد قیمت زمین در مناطق شهری، بسیاری از دهک های پایین جامعه ،دستیابی به یک واحد کوچک مسکونی را در حد یک رویا می دانستند.با این وجود طرحی ارائه شد تا بتواند بخشی از التهابات موجود در بازار مسکن را جبران کند، بنابراین طرح مسکن مهر در دولت محمود احمدی نژاد کلید خورد.

امروز پس از گذشت حدود شش سال از آغاز این طرح، هر چند عده ای بر آن خرده می گیرند و برخی نقدها نیز وارد است، اما هیچ کسی نمی تواند کلیت آن را زیر  ببرد و حتی  نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز بدون استثنا بر اهمیت این طرح تاکید کرده و خواهان ادامه آن شده اند.

چندی پیش در برنامه اقتصادی پایش که از شبکه یک سیما پخش می شود، پرسش نظر سنجی برنامه، درباره ادامه یا توقف طرح مسکن مهر توسط رئیس جمهور آینده بود که 90 درصد از 500 هزار شرکت کننده در این نظرسنجی پیامکی، خواهان ادامه مسکن مهر شدند.

  • حمیدرضا عظیمی